keskiviikko 3. lokakuuta 2012

Saako äiti??

Niin saako äiti...


...joskus irrottautua perheestä ilman huonoa omaatuntuoa?


...joskus huolehtia omasta ulkonäöstään ilman huonoa omaatuntoa?





"Tottakai saa" vastaa kaikki joilta kysyn. Mutta miksi se sitten on niin vaikeaa?



Viime kuukausina mä olen alkanut ottaa aikaa ihan vaan itselleni. Käyn salilla, ja nyt kasvohoidossa oikein sarjahoitona. Mähän olen ansainnut sen. Silti joka kerta kun pyydän apua lastenhoitoon, että pääsen hoitoon, tuntuu siltä kuin tekisin väärin. Ja kun laitan kotioven kiinni lähtiessäni punttikselle, tuntuu siltä, että olis pitänyt kumminkin jäädä kotiin ja viettää sekin aika perheen kanssa. Onko vika minussa vai yleisissä odotuksissa? Pitääkö pienten lasten äidin omistautua perheelle ja unohtaa kolme tuntia vievät salireissut?


Mutta silti jokaisen kosmetologi- tai salikäynnin jälkeen mä voin paremmin, saatan jopa näyttääkin paremmalta. Eikö se ole perheenkin etu? Ja kukapa aviomies ei tykkäisi jos vaimo näyttää edes pikkasen paremmalta?


Miksi se sitten tuntuu niin vaikeelta?? Ja mä oon varmaan että en ole ainoa äiti joka miettii samoja asioita.

p.s. Mun kasvohoidot on tehty Vaasassa ammattikoululla Studio Parcosissa, ja ihana Suvi on pitänyt musta hyvää huolta. <3 Sarjahoitoon sisältyy 4 hoitokertaa ultraäänellä kaikkine herkkuineen.

3 kommenttia:

  1. Kyllä äiti saa. Ja pitää. Itsestään huolehtiminen ja oman hyvinvoinnin parantaminen on panostus parempaan perhe-elämäänkin.

    Mutta ymmärrän tavallaan ehkä mitä tarkoitat. Minä en niinkään kärsi huonoa omaatuntoa siitä että teen omia asioita, mutta enemmänkin pelkään menettäväni jonkun korvaamattoman asian minkä lapseni keksii tehdä juuri silloin kun olen poissa. Onneksi niin ei toistaiseksi ole vielä käynyt.

    Silti, tyytyväinen äiti tarkoittaa myös tyytyväisempää lasta ja isää. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta ehkä tuntuu, että vaadin mieheltä liikaa kun hän töistä tulon jälkeen "joutuu" jäädä lasten kanssa. Kun minä pääsen nauttimaan omasta ajasta. En tiedä... Tää on kaksipiippuinen juttu.

      Poista
  2. Tuskinpa se ihan jokapäiväistä kuitenkaan on. :-) Onhan se myös lapsille taukoa äidistä, sillä ei kai kukaan jaksa toista 24/7.

    VastaaPoista